تکنولوژی جدید

 Google_IO_WebP

 Stephen Konig در کنفرانس Google I/O اعلام کرد، ما با استفاده از فرمت Webp برای تصاویر نرم‌افزار موبایل Google Plus روزانه چندین ترابایت در ترافیک شبکه صرفه جویی می‌کنیم. با این کار کاربران نیز هزینهٔ کمتری برای استفاده از خدمات ما می‌پردازند.
گوگل حدود یک ماه پیش شروع به استفاده از تصاویر Webp در نرم‌افزار موبایل Google Plus کرد و امروز هم در هزینه‌ی خود و هم در هزینه‌ی کاربران صرفه جویی می‌کند.
کاربران به این خاطر که عموماً در اینترنت تلفن همراه برای میزان اطلاعات تبادل شده (ترافیک) هزینه‌های سنگین می‌پردازند با این کار صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌ی استفاده از این سرویس می‌کنند.
البته خود گوگل هم از این کار سود می‌برد. زیرا حجم اطلاعات منتقل شده در شبکه‌های گوگل پایین آمده و هزینه‌ای که بابت این امر متقبل می‌شود کاهش می‌یابد. از طرفی کاربران بیشتر به سمت سرویس‌های گوگل می‌آیند و این چنین گوگل سود قابل توجهی از این کار می‌برد.
Stephen Konig در این کنفرانس به ویژگی‌های متعدد تصاویر Webp اشاره کرد:
کیفیت بالای تصاویر: در تصاویر Webp، هر پیکسل می‌تواند بیشتر از ۸ بیت اطلاعات رنگی داشته باشد. این یعنی کیفیت بالای رنگ‌ها نسبت به فرمت های مشابه.
پشتیبانی از تصاویر چند لایی‌ای: اگر از فتوشاپ استفاده کرده باشید احتمالاً می‌دانید که برخی از تصاویر می‌توانند لایه‌های متعدد داشته باشند. فرمت Jpg، BMP و … از تصاویر چند لایه پشتیبانی نمی‌کنند ولی فرمت Webp پشتیبانی می‌کند.
نمایش چند مرحله‌ای (Progressive Rendering): در فرمت های قدیمی تصویر، اگر سرعت اینترنت پایین بود کاربر متوجه می‌شد که یک تصویر بزرگ از بالا به پایین از اینترنت دریافت می‌شود. در تصاویر Webp حتی اگر سرعت اینترنت پایین باشد با شروع دریافت اطلاعات، تصویر به طور کامل نمایش داده می‌شود ولی نه کاملاً واضح؛ و هرچه اطلاعات بیشتر دریافت می‌شود تصویر واضح‌تر می‌شود. بدین صورت ممکن است یک کاربر در صفحهٔ کوچک موبایل اصلاً احتیاج نداشته باشد که یک تصویر خیلی بزرگ را دریافت کند.....

 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:Google , google i/o , google plus , webp , گوگل , گوگل پلاس, :: 15:10
benyamin

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی جدید و آدرس teknologo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 379
بازدید کل : 58501
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1